Szkoła Podstawowa im. Władysława Umińskiego w Przedczu

Smaller Default Larger

warszawa widokowka akwarela cz wa 26 679643Warszawa da się lubić!

26 września 2018 roku 45 uczniów  naszej szkoły  wraz z opiekunami: panem dyrektorem Jarosławem Sobańskim, panią Marzeną Ozdobą, panią Elżbietą Pawlak oraz panią Magdaleną Sobańską udali się na wycieczkę do Warszawy.

Mimo bardzo wczesnej pory byliśmy bardzo ożywieni i podekscytowani wyjazdem do stolicy Polski.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Na Okęciu przywitał nas pan przewodnik, z którym od razu poszliśmy na taras widokowy lotniska, a następnie do hali odpraw i przylotów. Podczas godzinnego spacerku po lotnisku przewodnik porwał nas w świat tysiąca i jednej opowieści o Warszawie.

Następnym punktem wyprawy był Stadion Narodowy. Najpierw podziwialiśmy ten wspaniały obiekt od zewnątrz, później weszliśmy na trybuny i do szatni naszej kadry narodowej piłkarzy. Nareszcie poczuliśmy się jak prawdziwi kibice. Byliśmy nawet w sali, w której odbywają się konferencje prasowe i do której mają wstęp tylko akredytowani dziennikarze. Wśród nas było wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie niewątpliwie stała się spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!

Ok. godziny 13.00 dotarliśmy do Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka. Mieliśmy nadzieję zrozumieć podstawowe zagadnienia oraz skomplikowane procesy ekonomiczne. Pani przewodnik przedstawiła nam istotę tego, czym jest pieniądz, jaką przebył drogę i w jaki sposób pomaga nam w codziennym życiu. Centrum Pieniądza to swoisty wehikuł czasu, którym można dotrzeć do kluczowych miejsc związanych z historią pieniądza. Dzięki temu staliśmy się świadkami narodzin monety i banknotu, pierwszych banków, teorii ekonomicznych, zobaczyliśmy jak powstaje pieniądz, jak działa bankomat i karta kredytowa. Mogliśmy nawet dotknąć sztabki złota wartej 2 miliony złotych i chociaż przez chwilę poczuć jak prawdziwi milionerzy.

Po przerwie obiadowej pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Przewodnik opowiedział nam legendy związane z tymi miejscami. Następnie udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Prezydencki i Krakowskie Przedmieście.

Na koniec powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Katedra ta jest jednym z najważniejszych miejsc kultury i tradycji narodowej Polski. W jej murach wygłaszał kazania ksiądz Piotr Skarga, w niej odbywały się śluby, koronacje władców Polski, pogrzeby wielu osobistości oraz została zaprzysiężona Konstytucja 3 Maja. Współcześnie odbywają się w niej ważne uroczystości narodowe.

Jestem przekonana, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia i wielu wrażeń byliśmy zadowoleni. Mam nadzieję, że ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.