Szkoła Podstawowa im. Władysława Umińskiego w Przedczu

Smaller Default Larger

Złaz jesienny Hufca ZHP Koło – Kłodawa 2015r.

Tak długo wyczekiwany, upragniony i wymarzony – złaz harcerski odbył się 2 i 3 października w Szkole Podstawowej im. Białych Górników w Kłodawie.

Jak na stolicę soli przystało rozpoczęliśmy od zjazdu do kopalni, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy podziemną trasę turystyczną. Po powrocie przyszykowaliśmy miejsca do noclegu i udaliśmy się na apel powitalny, gdzie stawiło się 13 drużyn. Druh komendant przywitał wszystkich donośnym „Czuwaj!” i przedstawił druhów seniorów, którzy wzięli udział w złazie. Następnie odśpiewaliśmy hymn harcerski i ruszyliśmy w stronę ogniska. Zostało ono odpalone jedną zapałką jak na prawdziwych harcerzy przystało. Każdy z nas wziął udział w pląsach, które są nieodłącznym elementem złazów. Po upieczeniu kiełbasek i chóralnych śpiewach przyszedł czas na dyskotekę. Zabawie nie było końca w końcu wykończeni zasnęliśmy. Rankiem czekało na nas wyśmienite śniadanie. Najedzeni udaliśmy się na apel. Tam otrzymaliśmy mapkę miasta oraz listę zadań, które należało wykonać aby móc ukończyć bieg terenowy. Jednym z głównych zadań było utworzenie wiersza, w którym należało zawrzeć życzenia z okazji 50-lecia tamtejszej szkoły. Naturalnie inwencja twórcza nie opuszczała naszej drużyny i po kilku minutach mieliśmy gotowy utwór. Tradycyjnie ukończyliśmy bieg jako pierwsi.

Po powrocie udaliśmy się na zasłużony obiad oraz odpoczynek. Z końcem posiłku zbliżał się również koniec przygody. Zadowoleni ruszyliśmy na apel pożegnalny. Tam wykonaliśmy kilka zdjęć, a także otrzymaliśmy pamiątkowy dyplom. Złaz jesienny uważamy za udany. Mamy nadzieję, iż na wiosnę to nasza szkoła będzie gościć drużyny harcerskie z kolskiego hufca.